Dyslexie
Animatie pijler Dyslexie

We creëren in 10-14-onderwijs samen een uniforme aanpak voor leerlingen met dyslexie. Naast de hulp die leerlingen kunnen krijgen zoals actuele voorleessoftware, is het ook belangrijk om te leren waar je eigen talenten en knelpunten zitten.

Zo voorkomen we problemen in het VO en verbeteren we de kwaliteit van zorg. Leerlingen krijgen handvatten voor het overbrengen en het maken van afspraken met de leraren/docenten.

 

Leerlingen vertellen over hun dyslexie-ervaringen.

 

In een digitale leeromgeving vergroten we de taalvaardigheid van leerlingen tussen 10 en 14 jaar voor een betere doorstroom naar de brugklas. Ook trainen we leerkrachten en leraren en betrekken we ouders. We kunnen meer maatwerk bieden door leerlingen opdrachten te laten maken op een laptop, wat ook ons meer inzichten geeft waarmee we hen beter kunnen begeleiden.
 

Inzet voorleessoftware

 

Meer weten?
Bianca Beunen is contactpersoon voor deze pijler. Mail je vraag of idee naar bianca@10-14onderwijs.nl

 

Specialisten in de zorg werken mee, met als doel de wederzijdse expertise te vergroten, leerlingen te empoweren en samenwerking tussen ouders, onderwijs en zorg te versterken. Hun focus ligt op de begeleiding en basisondersteuning van leerlingen in doorgaande lijn.

Deelnemende scholen
BS. Angela
Bs. de Violier
Connect College
Bs. De Driepas
Bs. In 't Park
Bs. De Toermalijn
Bs. Patricius
Bs. Op de Slek
Bs. 't Breerke
Bs. Maria Goretti
Bs. De Maasparel
Bs. de Bolleberg
Afbeelding
Samenvatting project Dyslexie met alle ontworpen documenten, die helpend kunnen zijn om leerlingen met dyslexie nog beter te kunnen begeleiden.
Wisselwerking geeft enorme boost in de klas De wisselwerking tussen primair en voortgezet onderwijs (PO en VO) geeft een enorme boost in de klas.
‘Fijn dat ons kind goed begeleid wordt’